Поради для вчителів 4-х класів
З початкової школи виростає вся освіта. Зміст самої назви «початкова школа», «школа І ступеня» визначає роль цієї ланки й особливу відповідальність вчителів за якість результатів. Перш за все це пов'язано з тим, що саме в цьому віці поступово провідною формою діяльності стає навчальна. Важливим є й те, що початкова школа — це вік шкільної освіти, багатий на свої ресурси, які треба своєчасно виявити і розвинути. Розвитку сприяє пластичність психіки молодших школярів, їх готовність до сприйняття нового, природна допитливість, емоційність. Все це створює унікальні можливості для повноцінного виховання, навчання і розвитку дітей цього віку. Отже, початкова школа — це базис освіти. Фундаментом якісної освіти є перш за все багатокомпонентний зміст початкової освіти та методичне забезпечення.
• Надавати учням більше можливості відповідати на запитання вчителя в усній формі, правильно вибудовувати відповідь.
• Практикувати такий вид роботи, як диспути для надання можливості висловити думку кожному з учнів.
• Забезпечувати всебічний розвиток особистості молодшого школяра.
• Застосовувати різні види самостійних робіт як обов’язкового етапу уроку в 4-му класі.
• У засвоєнні предметних знань, умінь, навичок спиратись на ті пізнавальні вміння, дітей, які були сформовані до школи.
• Поступово урізноманітнювати і ускладнювати форми, методи та прийоми роботи з учнями (для формування розвитку логічної пам’яті важливо вчити учнів диференційовано виконувати завдання, наприклад, зрозуміти і виділити основне в матеріалі, переказувати своїми словами, запам’ятовувати у певній послідовності. Тобто більше застосовувати такі прийоми, як поділ тексту на смислові частини, порівняння, класифікація предметів, складання плану тексту, переказ за планом).
• Систематично формувати, розвивати та закріплювати в учнів уміння та навички виконувати домашні завдання, навички самостійної навчальної праці.
• Розвивати логічне мислення, пам’ять учнів.
• Оптимально розвивати, розширювати й ускладнювати вимоги до учнів.
• Розвивати творчі здібності учнів.
• Психологічно готувати учнів до переходу на предметну систему навчання, підтримувати тісний зв’язок з учителями старших класів (запрошувати вчителів на уроки, наприклад в травні, для того, щоб учні мали змогу звикнути до вчителів, вчителі отримали знання про роботу учнів, їх вміння, навики).
• Надавайте учням можливість частіше працювати у парах, групах – це може бути стимулом до зайнятості кожного, вміння взаємодіяти один з одним в класі. |